Stichting Chill is blij dat we partner zijn geworden van Klup.

Klup is een platform waar leden online kunnen afspreken om elkaar tijdens een georganiseerde activiteit offline te zien. Nu worden Chillcafé’s vermeld op de agenda, zodat leden zich kunnen aanmelden voor het bezoeken. Hierdoor is het aantal cafébezoekers toegenomen, voor één Chillcafé moest zelfs een maximum worden gesteld aan het aantal bezoekers.

De afgelopen weken hebben verschillende leden van Klup een Chillcafé bezocht en daar genoten van ontspanning en plezier. Veel leden hebben het prikkelvriendelijke Chillcafé ideaal genoemd om anderen te ontmoeten. Maar soms leidde de gezellige sfeer ook tot momenten van hard lachen. Vanzelfsprekend gunnen wij iederéén veel plezier, echter zijn daar aanpassingen voor nodig omdat sommige cafébezoekers last krijgen van veel prikkels.

In een ideaal Chillcafé houdt iedereen rekening met elkaar en wordt een inclusieve omgeving bevorderd. De cafébezoekers moeten zich bewust zijn van het feit dat niet iedereen dezelfde tolerantie voor lawaai heeft. Door begrip te tonen en rekening te houden met anderen, kunnen mensen een meer ontspannen en comfortabele omgeving voor iedereen helpen bevorderen.

Wij hebben nu de ervaring opgedaan dat voorafgaand goed moet worden ingeschat hoeveel mensen maximaal het café kunnen bezoeken zodat het voor iedereen comfortabel blijft. Ook omdat het een onzichtbare beperking is, we moeten uitleggen dat niet iedereen dezelfde tolerantie voor prikkels heeft. Wij geloven dat na uitleg iedereen hier begrip voor heeft zodat alle cafébezoekers genieten van een gezellige sfeer.

Klub