Aan het eind van de zomer werden wij door de eigenaar van Café de Rooie Cent in Amersfoort gewezen op de ZorgSaamWonen Award. Deze prijs is  een initiatief van ZorgSaamWonen, met ondersteuning van het ministerie van VWS, Eén tegen Eenzaamheid, Woonzorg Nederland en gemeente Rotterdam.

Dit jaar was het thema “Ik zie je buiten”. En alhoewel het werk en de concepten van Stichting Chill binnen zijn en niet gaan over wonen, hebben we ons toch ingeschreven om er zeker sprake is van een vorm van zorg en zeker zeker van samen. Wij schrijven ons vol goede moed in met de volgende tekst:

Uitgaan is voor iedereen!
Stichting Chill realiseert als een van de weinigen met weinig middelen sociale inclusie voor een hele grote vergeten doelgroep. Zij enthousiasmeert de horeca chille activiteiten en/of momenten te organiseren waardoor iedereen kan genieten van de gezelligheid in de horeca. De activiteiten worden zo georganiseerd zodat iedereen zich welkom voelt. Iedereen betekent dus echt alle mensen: met of zonder (onzichtbare) beperking. Samen!!

Er was veel competitie. Veel leuke competitie zoals te zien is aan het deelnemersveld Op 4 oktober was er het slotseminar in Amersfoort.

Tot onze verrassing ontvingen wij uit handen van Stannie Driessen (directeur van Raad voor Volksgezondheid en Samenleving) de speciaal voor Stichting Chill in het leven geroepen aanmoedigingsprijs met de woorden:

Wij vinden ook dat iedereen, met of zonder beperking, in heel Nederland moet uit kunnen gaan!.

Dit stimuleert enorm om verder te werken aan onze ideeën om sociale inclusie te bevorderen.